Secret Garden diary


Hello everyone! So this weekend was all about Secret Garden in Florence and here I am to show it to you with lots of pics and a video as well!  I have to say it's always nice to take part in this kind of project and I'm not gonna lie I couldn't wait to go and see the set up for this year :) The Staff did an amazing job and created the perfect secret garden! Paper flowers were floating on the walls of the humongous building hosting the secret market and a café. On of the things I loved the most where the wishing fountains all along the main hallway, where you can throw a coin and make a wish of course! The fun started on Friday with Labs, concerts, aperitifs, food and even a swap party! Well it was hard to be disappointed :D
The secret market was really cute and there were lots of nice things, but I want to point out my top three shops:

GM Gioelli - Giulia, from Milan, create beautiful handmade jewels. As you can see in the photos below she makes gorgeous, dainty jewelry. My favourites were definitely the bracelets with the stones, so pretty to stack up and wear all summer long!

SILVIA Concept store - A real boutique! There you can find handmade designs for women and children, as well as lovely bijoux (customizable upon request), starting from 15 euro! They have a selection of very unique items, such as Sonny Angels dolls or temporary tattoos (that of course I had to get). 

NOKIKE - Her studio is in the hearth of Florence and there Herika Signorino makes her magic. Her jewels are a unique mix of shapes and colors! I'm dying to get on of those ruffle necklaces!!

But the best thing about Secret Garden is a wonderful way to remember that even a small gesture counts to help reserch and to support young kids!
I hope you enjoyed my reportage about Secret Garden experience and wish you a lovely day!

 -


Ciao a tutti! Eccomi di nuovo qui dopo un fantastico fine settimana tutto dedicato al Secret Garden, con un sacco di foto e anche un video! Devo dire che è sempre un piacere partecipare a manifestazioni come questa e vi confesso che non vedevo l'ora di vedere l'allestimento di quest'anno :) Lo staff si è dato un gran da fare e anche per questa edizione ci ha regalato un meraviglioso giardino segreto in piena regola! Fiori di carta colorata, decoravano le pareti dell'immenso edificio che ospitava il mercatino e parte del bar. Una delle cose che ho apprezzato di più erano le fontane dei desideri, disposte lungo l'arcata centrale, dove si poteva tirare una monetina e ovviamente esprimere un desiderio! A partire da venerdì si sono susseguiti laboratori, concerti, aperitivi e anche uno swap party! Insomma ce n'era davvero per tutti i gusti :D
Il mercatino poi era delizioso e c'erano un sacco di cose carinissime, ma voglio parlarvi in particolare di tre marchi che mi hanno colpita:

GM Gioelli - Giulia, di Milano, crea bellissimi gioielli fatti a mano. Come potete vedere nelle foto sotto, sono davvero molto belli e raffinati. I miei preferiti erano i braccialetti con le pietre colorate, bellissimi da portare uno sull'altro!

SILVIA Concept store - Una boutique a tutti gli effetti!! Confezionano abiti da donna e bambino, oltre a bijoux (customizzabili su richiesta) deliziosi, che partono da soli 15 euro! Hanno inoltre una selezione di oggetti curiosi, come i Sonny Angels o i tatuaggi temporanei (che ovviamente ho dovuto prendere). 

NOKIKE - Il suo laboratorio è nel cuore di Firenze e da li Herika Signorino crea i suoi meravigliosi gioielli. È un tripudio di forme e colori, che insieme danno vita a creazioni uniche e davvero particolari! Non vi dico quanto avrei voluto prendere tutte quelle collane con le rouches!!

Ma la cosa più bella in assoluto di queste tre giornate è che sono un modo splendido per ricordarci che anche un piccolo gesto è sempre importante, per sostenere la ricerca e aiutare moltissimi bambini! 
Spero che il post vi sia piaciuto e vi auguro una splendida giornata!

Noi per Voi
Press Me

xoxo

C


 





 



























 



GM Gioielli

Silvia Concept Store

Nokike

Labels: , , , , , , , , , ,