Sunday 30 November 2014

November favourites



Hello everyone! November is gone and we're one step closer to Christmas, which is my favourite time of year! Btw today I'll be sharing with you my monthly favourites so let's get started!!

SKIN-CARE
I heard do many good things about Oskia renaissance cleansing gel that I had to try it! It's a gel cleanser but when you apply it on the skin it turns into an oil, so it's good to remove impurities and make-up. Although I still prefer my Clinique cleansing balm to remove make-up this is a very lovely product that makes your skin glow and keep it break-out free!

MAKE-UP
This month the only blush I used was Benefit Majorette blush ( you can read a more in-depht review here), it's so pretty and easy to work with! Believe it or not but I rarely use to apply a primer before trying the Smashbox photo finish primer. This little guy is amazing, it's non greasy and helps your make-up to stay put all day! I finally decided to try a new mascara and I went for Maybelline The Rocket volume express. I love it! It lenghtens, define and even holds a curl so is my new obsession in the mascara department!
 
RANDOM
I love dainty jewelry so I could not fell in love with Monica Vinader collection! I want every single piece! I got this rose gold bracelet and it hasn't left my wrist since. I also loved Gone Girl a book by Gillian Flynn. It's a very good thriller so check it out if you like those. There is also a movie based on the book but I haven't seen it yet! Last but not least a decide to include my favourite snack. It's Tiger muesli bars with nuts and chocholate, so yummy and kinda healty as well!

This is it people! I hope you enjoyed and I'll see you in my next post! Have a nice day!

-


Ciao a tutti! Novembre è finito e ci stiamo avvicinando sempre di più a Natale, che è il mio periodo preferito dell'anno! Ma oggi parleremo dei miei prodotti preferiti del mese, quindi cominciamo!!

VISO
Ho sempre sentito parlare molto bene dell'Oskia renaissance cleansing gel, quindi ho decido di provarlo! È un detergente per il viso in gel, che a contatto con la pelle diventa un olio, quindi è perfetto per rimuovere le impurità e il trucco. Vi confesso che per rimuovere a fondo il trucco, preferisco sempre il mio balsamo di Clinique, ma questo prodotto è davvero fantstico e rende la pelle pulita, luminosa e tiene lontani i brufoli!
 
MAKE-UP
Questo mese l'unico blush che ho usato è il Majorette di Benefit (trovate una recensione più dettagliata qui), è davvero carinissimo e facile da applicare! Credeci o no, ma prima di provare il Photo Finish primer di Smash box, non usavo affatto questo genere di prodotti. Questo fa davvero la differenza, diminuisce l'aspetto dei pori e delle imperfezioni e la sua formula non oleosa, aiuta il trucco a durare tutto il giorno. Finalmente mi sono decisa a provare un nuovo mascara e ho scelto il The Rocket volume express di Maybelline. Lo adoro! Allunga e definisce le ciglia e riesce anche a tenere la piega che do con il piegaciglia, che per me che ho le ciglia piattissime è davvero fantastico, quindi è la mia nuova ossessione per quanto riguarda i mascara! 

RANDOM
Amo i gioielli dall'aspetto semplice e delicato, quindi non potevo non innamorarmi della collezione di Monica Vinader. Vorrei ogni singolo pezzo! Ho preso questo bellissimo braccialetto in ora rose e non ha più lasciato il mio polso. Questo mese vi voglio proporre un libro che mi sta piacendo moltissimo, si tratta di Gone Girl di Gillian Flynn. È un ottimo thriller, quindi se vi piace il genere ve lo consiglio assolutamente. Hanno fatto anche un film basato sul libro ma non l'ho ancora visto, voi? Per ultimo voglio includere uno snack. L'ho preso da Tiger e sono delle barrette al muesli con nocciole e cioccolato, sono buonissime e sono fantastiche da mettere in borsa per uno spuntino!!

Ed è tutto gente! Spero che il post vi sia piaciuto e vi aspetto al prossimo! Buona giornata!

xoxo

C





2 comments:

  1. I just LOVED the movie... ok, I'm a big fan of NIN too and I think Reznor is such a unique genious, which helps a lot... Long life to Fincher + Reznor + Ross collaborations ;) Now I have to read the book... Have a warm Sunday, dear! Muah! *

    ReplyDelete