Valentine's day looks with Farfetch


1. Givenchy Antigona envelope clutch
2. Iosselliani black on black Memento ring
3. Gianvito Rossi Femi pumps
4. Hérve Léger printed flared V-neck dress
5. Etro cross front jacket
6. Aurelie Bidermann 18kt gold plated Diana bangle

Valentine's day is just round the corner so when Farfetch asked me to collaborate with them taking part in a very exclusive contest I was over the moon.
For those of you who don't know, Farfetch is a luxury brand website, where un can find a great selection of clothes, accessories, bags, shoes, jewelry for men and women...basically any fashion lover's dream!!

For the contest I had to put together two different looks for Valentine's Day and let me tell you, with that much of choice it wasn't easy! In the end I went for a classy, sophisticated look for her with a gorgeous Hérve Léger printed dress, a little black jacket and very chic yet edgy accessories. Can we talk about those Gianvito Rossi pumps please?! Well this is definitely a look I'd love to wear for Valentines's Day...or any day really!

For him I went for a more casual vibe, creating a modern and edgy look. I think the Saint Laurent biker jacket is the star of the show. I love the black hardware and its sleek cut. Balmain biker jeans goes so well with this style but to make it a tad smarter I paired them with a very classic sweater, a pair of suede ankle boots and awesome accessories. My favourite is definitely the backpack, so elegant and unique.

I hope you liked the looks and I hope they inspired you to create a very special outfit for your Valentine's Day. Wish me luck for the contest and don't forget to check Farfetch website for more inspiring pieces, to always look fashion forward!

-

San Valentino è alle porte, quindi immaginerete il mio entusiasimo quando sono stata contattata da Farfetch per partecipare ad un contest esclusivo in occasione di questo giorno.

Per chi di voi non lo conoscesse, Farfetch è un sito internazionale dove potete trovare in vendita capi dei marchi più prestigiosi sul mercato. Hanno una selezione davvero ampia di spendidi abiti, acessori, borse, scarpe sia da uomo che da donna...insomma è il paradiso di chi ama la moda!!

Per il contest ho messo insieme due look per il giorno degli innamorati e lasciate che ve lo dica, con una selezione così ampia, non è stato affatto semplice! Alla fine ho optato per un look da donna classico e sofisticato, con il bellissimo abito stampato di Hérve Léger, una giacchina nera e accessori chic ma grintosi.
Vogliamo parlare delle scarpe di Gianvito Rossi?! Che dire, è un look che sicuramente mi piacerebbe indossare, per San Valentino...e per qualsiasi altra occasione!

Per lui ho scelto invece un look più casual ma comunque moderno ed elegante.
La giacca in pelle di Saint Laurent è sicuramente la star dello show. Adoro la metalleria nera e il taglio minimal e raffinato. Ho abbinato una paio di biker jeans di Balmain, che si combinano alla perfezione con questo stile e per rendere il tutto più elegante un maglioncino classico dalla stampa geometrica, un paio di stivaletti scamosciati e accessori che si fanno notare. Come ad esempio lo zaino di Saint Laurent, unico nel suo genere.

Spero che i look vi siano piaciuti e spero di avervi ispirato per creare il vostro look di San Valentino. Auguratemi buona fortuna per il contest e non dimenticate di visitare il sito di Farfetch, dove troverete sicuramente altri spunti d'ispirazione per creare look favolosi ogni giorno!

xx

C







1. Balmain distressed biker jeans
2. Saint Laurent London ankle boots
3. Saint Laurent classic biker jaket
4. Tobias Wistisen Script plated ring
5. Givenchy obsedia belt
6. Salvatore Ferragamo colour block intarsia cardigan
7. Saint Laurent crocodile embossed rucksack






Labels: , , , , , , , , , , , , , , ,