French beauty haul




































When you go to France you cannot avoid a little tour of their pharmacies :) and well as you can see I accumulated quite a few stuff. I tried to get things that I cannot get where I live or that are more expensive so that I can share my thoughts with you guys. I wanted to try the new solution micellaire by l'Oreal which appears to be a dupe for Bioderma, I haven't tried it yet but I'll keep you posted on this because it's cheaper (around €4). Also from l'Oreal I got a new shampoo and conditioner for their new line which seems to be sulfate free, I have used both product a couple times already and I have to say they're really nice and leave your hair super soft. I got a coconut scrub and a body lotion from The Body shop and two bars of soap from a local shop one is lavender and fig and the other one is cinnamon, they both smell amazing! I got one nail polish from Sephora which is Opi tickle my French (appropriate isn't it?) which is the only nail polish I have ever used up so I thought it was a good idea to get a new one! At the drugstore I got a couple Revlon lip butter and a lip crayon from Bourjois they are all very nice :) Then I got a fig hand cream because it smells so good I couldn't leave it there (lately I've been obsessed with fig scent). Coming to what I got at the pharmacies I purchased a facemask from Caudalie which is good for combination skin because it helps un-clog pores but it doesn't strip your skin. I also got a mini tube of Embryolisse which I really love and keratin hair serum by Phyto which is fabulous, you can use it both on damp and dry hair and it helps to repair the ends. Least but not last I consider this my lucky find because I wasn't expecting to find Physicians Formula on their shelves, so I got the Happy booster blush wish is the cutest thing ever!!
You'll find out more about these products in my next reviews so keep your eyes peeled for that! I hope you enjoyed the post and I wish you all a lovely day!

-

Quando si visita la Francia, è impossibile evitare il tour delle Pharmacies :) e come potete vedere, mi sono lasciata decisamente prendere dall'entusiasmo. Ho cercato di prendere cose che qui non riesco a trovare o che sono più care, così da avere l'occasione di testarle e condividere ciò che ne penso anche con voi. Volevo provare la nuova soluzione micellare di l'Oreal che si dice essere una copia di quella di Bioderma, non l'ho ancora provata ma vi terrò sicuramente aggiornati e visto il costo ridotto (circa €4) ho pensato valesse la pena fare un tentativo. Sempre di l'Oreal ho preso uno shampo e un balsamo della loro nuova linea senza solfati. Li ho usati già un paio di volte e devo dire che mi sono piaciuti molto e lasciano i capelli molto morbidi. Ho preso uno scrub al cocco e una crema per il corpo da The Body Shop e due saponi da un negozietto locale, uno alla lavanda e fichi e uno alla cannella, entrambi hanno un profumo delizioso! Poi ho preso uno smalto da Sephora che è Tickle my french (appropriato no?) di Opi, l'ho preso perchè è l'unico smalto che ho mai finito del tutto e quindi ho pensato che valesse la pensa acquistarlo di nuovo. All'angolo profumeria del supermercato ho preso due lip butter della Revlon e un matitone per labbra della Bourjois, tutti carinissimi :) Poi ho preso una crema per le mani ai fichi (ultimamente sono fissata con questa profumazione) perchè ha un profumo talmente delizioso che proprio non potevo lasciarla li. Arriviamo a cosa ho preso nelle pharmacies: una maschera purificante della Caudalie, che libera i pori ma non secca la pelle, quindi è perfetta per le pelli miste come la mia. Ho preso anche una mini confezione di Embryolisse, crema per il viso che adoro e un siero alla keratina della Phyto che si può usare sia sui capelli bagnati che asciutti e ripara e nutre le punte. In fine quello che considero il mio acquisto fortunato, proprio perchè non mi aspettavo assolutamente di trovarlo sugli scaffali delle pharmacies francesi. Sto parlando dell' Happy booster blush di Physician Formula, che è troppo carino!! Scoprirete di più su questi prodotti nelle mie prossime recensioni, quindi tenete gli occhi aperti ;) Spero che il post vi sia piaciuto e auguro a tutti una buona giornata!

xoxo

C






Labels: , , , , , , , , , , , , , , ,