Sunday 20 March 2016

Get ready for Spring with MakeSpace.com



     1. Three Floor Aquarius dress
     2. Burberry London trench coat


Spring is finally here and I'm ready to ditch my boots and heavy coats and soak in the colorful, pastelly vibes of this season. A new season comes hand in hand with closet clean out...and I don't know about you but it freaks me out every single time. I live in a small space, my closet is tiny and things get crammed so easily!! Recently I learned about MakeSpace, an on-demand storage service that uses technology to help you declutter your life. Amazing right?! They provide you with free bins and wardrobe boxes for you to pack the items you'd like to store. They pick up, store, and deliver your stuff back when you want so you never have to visit a storage unit again. It's so convenient and they even have an app which makes things even easier! You should absolutely check out their website and I swear you (and your closet) won't regret it!!

So for this season I'm excited to bring back 7 staples that you cannot miss in your wardrobe!

1. Colorful dress
Let's be honest I tend to wear all black during Winter but in Spring I feel more playful and I can't wait to pop on some colors!

2. Trench Coat
The best part of warmer climate is wearing a trench coat. To me a trench look so classy and effortless, you can wear it day and nigh and always look perfect. Plus is light to carry around!

3. Sandals
Ok I know in Spring it's still kinda chilly but I love wearing high heeled sandals on a night out and you can kind of get away with them now...without having your toes completely freezing!

4. Colorful Clutch
As I was telling at point 1 for me Spring means color and there's nothing cuter than a colorful clutch! You can lighten up any look or play contrast with your outfit!

5. Sunnies
I wear them all year round but now there's actually a chance to experience a sunny day and it makes a whole of a difference isn't it? So pop you're trendy sunnies out and enjoy life!

6. Floral Fragrance
I like to switch up my fragrance according to my mood and to the season of course. A floral scent is always appropriate and this Byredo one is just divine!

7. Coral Lipstick
Wouldn't be Spring without a coral lipstick in your purse! Looks amazing and brightens up your complexion! A true must!

So what are your musts for Spring? Don't forget to stop by MakeSpace to learn more about they're services!!

xx

C

-

La primvera è finalmente arrivata e sono prontissima ad abbandonare stivali e cappotti pesanti per godermi l'atmosfera colorata, dai toni pastello di questa stagione! Con il cambio di stagione, arriva l'immancabile cambio dell'armadio...e non so voi ma per me è sempre una tragedia. Vivo in uno spazio piccolo e il mio armadio è minuscolo, quindi le cose tendono ad accatastarsi facilmente. Di rencente sono entrata in contatto con MakeSpace, una compagnia che offre un servizio di storage attraverso un sitema tecnologico ed innovativo e ci aiuta a ordinare la nostra vita. Fantastico no?! Portano a casa vostra tutto il necessario per inscatolare le cose che volete mettere via, le prendono, le mettono in magazzino e ve le riportano quando volete. Hanno anche una app che rende il processo davvero semplicissimo. Dovete assolutamente visitare il loro sito e vi prometto che fare il cambio dell'armadio non sarà più la stessa cosa!! 

Ma torniamo a noi, per la primavera ho deciso di condividere con voi 7 pezzi irrinunciabili in qualsiasi guardaroba!!

1. Vestiti colorari
Sarò sincera, durante l'inverno, mi vesto principalmente solo di nero ma in primavera mi piace sperimentare con i colori e non vedo l'ora di tirare fuori dall'armadio i miei abitini colorati!

2. Trench
Quanto le temperature si alzano, la cosa migliore è inssore un bel trench. Per me è un vero classico, sempre chich, perfetto sa di giorno che di sera e in più leggerissimo, quindi facile da portare in giro!

3. Sandali
Ok lo so a primavera è ancora freschino, ma adoro indossare i sadali con il tacco, specialmente la sera e in questa stagione posso iniziare a farlo senza rischiare di trovarmi i piedi congelati! 

4. Clutch Colorata
Come dicevo al punto 1 per ma la primavera rappresenta i colori, e non c'è nulla di più carino di una clutch dai colori pastello! La potete usare per illuminare un look, o giocare con i contrasti.

5. Occhiali da sole
Li indosso tutto l'anno ma in questa stagione, capita più spesso di avere una bella giornata di sole dove poterseli godere davvero. E poi diciamocelo, un bel paio di occhiali da sole fanno tutta la differnza giusto? Quindi tirate fuori il vostro paio più trendy e godetevi la vita!

6. Fragranze floreali
Mi piace cambiare profumo a seconda del mio umore e della stagione ovviamente. In questo periodo una fragranza floreale è la più appropriata e questa di Byredo è davvero divina!

7. Rossetti Corallo
Non è primavera senza un bel rossetto color corallo! Illumina l'incarnato e rende fresco qualsiasi look! Un ver must!

Quindi quali sono i vostri must per la primavera? Non dimenticare di visitare il sito di MakeSpace per scoprire di più sui loro servizi!!

xx

C

     3. Gianvito Rossi suede sandals
     4. Charlotte Olympia Columbus clutch
     5. Leaning x Olivia Palermo aviator style sunglasses  



     6. Byredo Flowerhead perfume
     7. Charlotte Tilbury lipstick in Coachella Coral






No comments:

Post a Comment